Thursday, December 15, 2016

" මල්ලි බොන්න දන්න උන් එක්ක බොන්න ආසයි.. "

මම බොනව....
.
මේ වචනය එක එක කෙනා එක එක විදිහට තේරුම් ගනීවී...නාම පදයක් සහ ක්‍රියා පදයක සරල වාක්‍යයකට ලොකු තේරුමක් ගම්‍ය කරන්න පුලුවන්...සමහර විට ඒක සමස්ත චරිතයම තීරණය කරන සිතුවිල්ලක් වෙන්නත් පුලුවන්...
ඔව් විහිලුවක් නෙමෙයි..අපි ඒතරම්ම පටුයි...අපේ දැක්ම පටුයි, නිගමන පටුයි...බොනව කිව්වම එක පාර ඔලුවට එන්නෙ අරක්කු...ඊටපස්සෙ කුඩුවෙන්න ගහල මඟුලෙයි මලගෙදරයි හැම තැනම හැම එකාටම වාතයක් වෙන ඩයල් එකක්..ඕක තමයි චිත්‍රය...
මටත් තියෙනව බීම ගැන අපූරූ මතක..18 20 කාලේ මම තදින්ම බීමට විරුද්ධව හිටපු කොල්ලෙක්...බොන උන්ට ලෙක්චර් දීම මගේ එක අනිවාර්‍ය අංගයක් වුණා....22දි 23 දි තමයි මම හොටෙල් ස්කූල් එකට යන්නෙ...ෆුඩ් ඇන්ඩ් බෙවරේජ් මගේ ප්‍රියතම විශය වගේම මම හැම වෙලාවෙම වගේ ඒකෙන් බැජ් ටොප්...
ඒ කාලෙම මට මුණ ගැහෙනව හරි අපූරූ ගුරුවරයෙක්..
" බීම කියන්නෙ කලාවක් " මට අදවගේ මතකයි ඒ වචන ටික...මට පුදුම හිතුනා..ඒකේ මොන කලවක්ද..මුට පිස්සු...
.
ඒත් මම වැරදියි..බීමේ කලාව මම ඉගෙන ගන්නෙ එතනදි...විවිධ විවිධ බීම බොන උෂ්ණත්වයන්, ඒවට හරියන චේසර්ස්, ඒවත් එක්ක ගන්න කෑම ජාතී...ඒ විතරක් නෙමෙයි බොන ක්‍රම, මේසයක තියෙන්න ඕනේ ආචාරවිධි වගේ දාහක් දේවල් මම ඉගෙන ගන්නෙ එතනින්...
.
එතන ඉදල මම ඒක අත්හදා බැලුව...කලාව දන්න එකෙක් එක්ක බීමත් හරි ලස්සන වැඩක්...මගේ ජීවිතේ ගැඹුරුම අදහස් මම කතා කරේ බීපු මිනිස්සු එක්ක...මොකද මත් වීම මිනිස්සුන්ව විවෘත කරනව...තමන්ගෙ ඇත්තම අදහස් හංගන මිනිහෙක් වුණත් ඒ වෙලාවට හරිම සංවේදියි...
.
එකම වැරැද්ද මිනිස්සු බීම විසඳුමක් කරගැනීම...ප්‍රශ්න වලට විසදුම අසීමාන්තික මත් වීම කියල නිගමනයට ආපු වෙලාවෙ ඉදන් ඒ මිනිහා වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම බේබද්දෙක් වෙනව...ඇල්කොහොල් හෝ මත්වීම තියෙන්නෙ ප්‍රශ්නවලට විසදුමක් විදිහට නෙමෙයි...ඒක තියෙන්නෙ විඳින්න...අපි හැමෝම මොනයම්ම හෝ විදිහක මත්වීමකින් සතුටක් ලබන මිනිස්සු..සංගීතය, ආහාර, තේ ,  කෝපී, අරක්කු, වගේ දාහක් දේවල් මේ විදිහට ලැයිස්තු ගත කරන්න පුලුවන්...ශාරීරික හානිය අවම එකේ සිට උපරිම එකටත්, මානසික හානිය අවම එකේ සිට උපරිම එකටත් මේව පෙලගස්වන්න පුලුවන්...ශාරීරිකව හානි නොවෙන යමක් මානසිකව හානි වෙන්නත් පුලුවන්...ඒක තෝරාගැනීම තම තමන්ගේ කැමැත්තට සිදු කරන දෙයක්... අපෝ අරූ මත් වෙන්නෙ අරකෙන් කියල ඇඟිල්ල දික් කරන්න කලින් අපි අපිම මත් වෙන්නෙ මොකකින්ද ඒකේ හානිය කොයි වගේද කියල බලන්න ඕනේ...
.
එක අතකට කොයි තරම් වෙර දාලා ආරක්ෂා කරත් අපි හැමදාම හානිවෙන ජීවවිද්‍යාත්මක ශරීරයක් දරාගෙන ඉන්නෙ..ඒක නිසා මගේ ශාරීරික හානියට වඩා මගේ අවධාන්ය යොමු වෙන්නෙ මගේ අවටට හානිය අවම වින්දනයක් වෙනුවෙන්.....
.
බීම වගේම මත්වීමත් කලාවක් වෙන්නෙ ඒකයි...මිනිස්සු මත් වෙන්න ඕනේ..හැබැයි කලාත්මකව....මට මතක් වෙන්නෙ අමල් අයිය හම්බුන පලවෙනි දවසෙ කිව්ව කතාව...
.
" මල්ලි බොන්න දන්න උන් එක්ක බොන්න ආසයි.. "
.
.
.
.
.
.
නෝටී


No comments:

Post a Comment