Sunday, November 20, 2016

ගුරු ගෝල

ඒ කාලේ යන්තම් වයස 22ක් ඇති..ඒ ලෙවල් දෙවෙනි පාර ලියන්න සූදානම් වෙන ගමන් හිටියේ...පංසලේ තිබුණ හාමුදුරුවෝ විදේශික ආධාරත් එක්ක කරගෙන යන නොමිලේ උගන්වන පංතියක්..6වසරේ ඉදන් 11වසර වෙනකන් ලමයි ඉගෙන ගන්නව...විද්‍යාව උගන්නපු අක්ක එතනින් අයින් වුණ නිසා මට එන්න කිව්ව උගන්නන්න...මුලින්ම බාර වුණේ 9,10 පංති දෙක...ඉගැන්වීම ගැණ මෙලෝ හසරක් නොදන්න නිසාම මුලින් මුලින් මගේ ක්‍රම ලමයින්ට හුඟක් බර වුණාද මන්දා කියල හිතුනා...පස්සෙ පස්සෙ මම ඒකට හුරු වුණා..6 ඉදන් ළමයින්ට ගණන් විද්‍යාව දෙකම උගන්නන්න සිද්ධ වුණේ ඔය අතරේ...පංති තුනක හතරක ලමයි එකපාර බංකු වල වාඩිවෙලා...පාලනය කිරීම ටිකක් අමාරු උණත් ඒකේ අමුතු රහක් තිබුණා...පොඩි උන් නොදන්න දේවල් ආදරෙන් කියල දෙනවනම් කොයිතරම් හොදින් අහන් ඉන්නවද කියන එක මම දැක්ක...කෝටුවට බැරිවුණ හුඟක් දේවල් මට ඔලුව අතගාල කියා දෙන්න පුලුවන් වුණා...
මේ කතාවේ පාදක චරිතය වුණේ එක පොඩි ගෑනු ලමයෙක්..එතකොට 7 වසරෙ හිටපු ඒ ලමය ටිකක් නාහෙට අහන්නෑ..කොයි වෙලෙත් කාගෙන් හරි ගුරුවරයෙක්ගෙන් බැනුම් අහන්න ගුටිකන්න බලාගෙනම හිටිය වගේ...අඩුවෙන්ම බැනුම් ගුටි දීපූ මගේ පංතියට ඒ ලමය හැමදාම වගේ ඇවිත් වාඩි වුණා...හාමුදුරුවො ඒ ලමයව සාක්ෂරතාවය ඉගෙන ගන්න පංතියට යොමු කරෙත් ඒ තරම්ම ඉගෙනීමට දුර්වල තා දක්වපු නිසා වෙන්න ඕනේ...දවසක් මම 7 පන්තියට ගණිතය උගන්නනව..වීජීය සමීකරණ ගැන පාඩමක්...ළමයි හැමෝටම වගේ ටිකක් අමාරුයි වගේ පෙනුන නිසා දෙපාරක්ම කියා දෙන්න වුණා...කියල දීලා මම හදන්න ගනන් වගයකුත් දුන්න...
" ජනිත් අයියේ මේක බලනවද..? "
" මොකක්ද සයුරි..? "
" මම ගණන් ටික හැදුවා.."
මටම පුදුම හිතුනා..කෝකටත් කියල මම පොත අරන් බැලුව..ඔව් ගණන් ටික හරි...එකක් දෙකක පොඩි අඩුපාඩු තිබුණත් එච්චර අවුලක් නෑ...මම තරුවක් දාලා අත්සන් කරා... ඒ මූණේ හරි ලස්සන හිනාවක් මැවුණා...ඔව් ඒ මම ආසම හිනාව..මිනිහෙක්ගෙ ආධ්‍යාරයෙන්ම එන හිනාව...එතනින් එහාට මට ඒ ළමය හම්බ වුණේ ටික දවසයි..මම උසස්පෙළට නතර වුණා..
.
අවුරුද ගාණකට පස්සෙ ගමට කිට්ටුව කණිෂ්ඨ විද්‍යාලයක උත්සවයකට ශබධ උපකරණවගයක් බාන්න යන්න වුණා යාලුවෙක් එක්ක..එතන ඉදිද්දි පොඩි කෙල්ලෙක් දුවගෙන ආවා..ශිෂ්‍ය නායිකාවක්...
" අයිය ජනිත් නේද..? "
"ඔව්.."
"අයියට මාව අදුරගන්න බැරි වුණාට මට පුලුවන් වුණා දැක්කද..? "
" මට සයුරිව අදුරගන්න පුලුවන්.." මම අදුරගත්ත තත්ත්පරේම කිව්ව...
.
.
මට ඉබේම හිනාවක් ගියා..
.
ඔව් නංගියේ උබ ජීවිතේ දිනල...ඇයි දන්නවද..උබට අකුරක් හරි කියා දීපූ මිනිහව මතක තිබුණා...
ඉගෙන ගන්න බෑ කියල පැත්තකට දාපු ඒ කෙල්ල ශිෂ්‍ය නායිකාවක්...මිනිස්සුන්ගෙ අනාගතය තීරණය කරන්න එදිනෙදා හම්බවෙන මිනිස්සු කොච්චරනම් බලපෑමක් කරනවද කියල මට හිතුනා..
.
.
නෝටී


No comments:

Post a Comment